Tęcza
Konik Słońce Chmura
Biuletyn Informacji Publicznej

Ogólne założenia opiekuńczo-wychowawcze w grupie I

OGÓLNE ZAŁOŻENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE W GR. I

LISTOPAD 2017

 

 

         1. Stymulowanie procesów poznawczych dzieci, poprzez zajęcia w ogrodzie (poznajemy dary jesieni):

  • spacer w ogrodzie,

  • chodzenie po liściach (dotykanie ich, szeleszczenie nogami),

  • obserwowanie zmieniającego się krajobrazu.

    2. Zabawy sprawnościowe t.j.:

  • ćwiczenie mięśni brzucha z wykorzystaniem wałka i piłki,

  • ćwiczenie mięśni rąk i nóg,

  • tor przeszkód,

  • przechodzenie przez tunel.

    3. Poznajemy smaki jesieni:

  • „Witaminki” - słuchanie piosenki o witaminach,

  • zabawa plastyczna – wyklejanie kontur owoców

  • „Kawałek jabłuszka dla każdego brzuszka” - degustacja jabłka (poznajemy zapach, smak, kolor owocu).

 

          4. Pobudzanie wrażliwości estetycznej dzieci:

  • magiczne pieczątki – zabawa plastyczna,

  • małe i duże jabłka – rozróżniaje wielości

  • „Gdzie ukryte są jabłuszka?” (zabawa orintacyjno-porządkowa)

 

GRUDZIEŃ 2017

 

          1. Rozwój sprawności ogólnej:

  • koncentracja uwagi (gdzie ukrył się miś?),

  • nawyki ruchowe (kontrola nad postawą ciała),

  • stymulacja psychomotoryczna (zabawy z piłkami innej faktury i wielkości).

    2. Przystrajanie sali materiałami o tematyce świątecznej:

  • preferowanie naturalnych materiałów (masa solna glina, owoce),

  • przywitanie zimy przy akompaniamencie instrumentów,

  • poznawanie nowych smaków i zapachów świątecznych.

 

         3. Spacer w zimowym ogrodzie:

  • obserwacja zmiany krajobrazu,

  • dotykanie śniegu (obserwacja jak jest zimny, kruchy, biały),

  • Gdzie jest Pani Zima? (poszukujemy Pani Zimy w czasie spaceru),

  • kojarzenie znaczenia słów: „szczypie mróz”, „skrzypie śnieg”, „sopelki lodu”.

 

         4. Malowanie śniegu na drzewach:

  • paluszkiem,

  • pędzelkiem,

  • piórkiem.

 

Projekt i realizacja: netkoncept.com
SkyCMS strony i portale internetowe