- Grupy
- »
- Motylki
- »
- Ogólne założenia opiekuńczo-wychowawcze
Ogólne założenia opiekuńczo-wychowawcze w gr. II "MOTYLKI"
ZAŁOŻENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
MARZEC – KWIECIEŃ 2021
GRUPA II „MOTYLKI”
- Wiosenne porządki
- Rozpoznawanie i poprawne wskazywanie kolorów: czerwony, żółty, zielony i niebieski,
- Wzbogacenie dziecięcego słownika o wiosenne nazwy: tulipan, szczypiorek, wiosna,
- Kształtowanie u dzieci myślenia konkretno-wyobrażeniowego i następstw w zjawiskach,
- Rozumienie znaczenia jedzenia warzyw dla zdrowia,
- Rozwijanie sprawności ruchowej i orientacji w schemacie własnego ciała.
- Witaj, Wiosno!
- Wspólne tworzenie marzanny, jej radosne pożegnanie, aby do żłobka przyszła wiosna,
- Prawidłowe rozumienie wyrazów: ciepło-zimno, słońce, deszcz, śnieg,
- Kształtowanie słuchu muzycznego i twórczości dziecięcej przy okazji wspólnego muzykowania i odtwarzania zabaw w kole,
- Dostrzeganie zmienności w otoczeniu – rosnące kwiatki, zielone listki, ciepły wiatr, śpiew ptaków,
- Usprawnianie narządu artykulacyjnego poprzez ćwiczenia logopedyczne i zabawy naśladowcze,
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej dzieci.
- Ja jestem żabka, Ty jesteś bocian!
- Poznanie żabki i bociana: ich wyglądu, wydawanych odgłosów,
- Kształtowanie mowy dziecięcej i rozwijanie wyobraźni poprzez słuchanie bajek i opowiadań o tematyce żabki i bociana,
- Ćwiczenia ruchu pęsetowego i orientacji oko-ręka przy wykonywaniu prac plastycznych z wykorzystaniem naturalnych elementów,
- Kształtowanie umiejętności skoku, przeskoku, biegu poprzez zabawy ruchowe.
- Wielkanoc
- Zapoznanie się z charakterystycznymi zwyczajami Świąt Wielkanocnych, malowanie jajek, Śmigus Dyngus, ozdabianie mazurków,
- Wykonywanie prezentów wielkonocnych dla najbliższych,
- Rozwijanie dziecięcej ciekawości poprzez zabawy tropiące na świeżym powietrzu.
- Wiosenny ogród
- Usprawnianie narządu artykulacyjnego poprzez ćwiczenia logopedyczne i zabawy naśladowcze,
- Zapoznanie dzieci ze zwierzątkiem: kretem, poznanie jego wyglądu, i tego gdzie mieszka,
- Rozwijanie kompetencji muzycznych podczas tańczenia w parze i słuchania muzyki klasycznej i relaksacyjnej,
- Doskonalenie małej motoryki poprzez zabawy plastyczne o tematyce wiosennej,
- Usprawnianie dużej motoryki w trakcie zabaw ruchowych.
- Dzień na wiejskim podwórku
- Rozbudowanie dziecięcej wyobraźni i kreatywności,
- Wdrażanie do uważnego słuchania poprzez wspólne czytanie bajek i opowiadań,
- Rozwijanie zdolności poprawnego naśladowania odgłosów pochodzących z otoczenia,
- Zaznajomienia z wsią, wiejskim podwórkiem, farmą i zwierzętami tam żyjącymi,
- Usprawniania narządu mowy oraz ogólnej sprawności fizycznej dzieci.