Tęcza
Konik Słońce Chmura
Biuletyn Informacji Publicznej

Ogólne założenia opiekuńczo-wychowawcze w gr. II "MOTYLKI"

ZAŁOŻENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
GRUPA II „MOTYLKI”

STYCZEŃ – LUTY 2020

 

1. Przyszła zima biała!

  • Uwrażliwienie na piękno zimowego krajobrazu, poznanie właściwości śniegu i lodu (zimny, lepki, twardy, klejący, topniejący, śliski) na podstawie ćwiczeń sensorycznych,
  • Dostrzeganie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy – spadający śnieg, lodowe sople, zimny i mroźny wiatr;
  • Rozumienie konieczności ciepłego ubierania się zimową porą, prawidłowe nazywanie części zimowej garderoby – szalik, czapka, rękawiczki, kurtka, buty zimowe.
  • Tworzenie karmnika i dokarmiane zwierzątek podczas mroźnych dni,
  • Podziwianie zimowego krajobrazu podczas spacerów w ogrodzie żłobka.

2. Droga babciu! Drogi dziadku!

  • Nauka wierszyków i piosenek o dziadkach,
  • Tworzenie prezentów dla dziadków,
  • Uwrażliwienie na osobę babci i dziadka, uzmysłowienie ogromnej roli dziadków w życiu dzieci oraz nauka szacunku i życzliwości wobec osób starszych.

3. Karnawału nadszedł czas…

  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy w grupie,
  • Rozumienie wyrazów związanych z czasem karnawału: karnawał, balony, stroje karnawałowe oraz rozróżnianie strojów karnawałowych: księżniczka, rycerz, biedronka, motylek itp.
  • Umiejętność nazywania podstawowych kolorów przy okazji prezentacji balonów,
  • Doskonalenie umiejętności wspólnych zabaw w kole oraz w parach.

4. Zima, zima… jest wesoło!

  • Poznanie właściwości lodu i śniegu na podstawie ćwiczeń sensorycznych – zimny, twardy, śliski, topniejący,
  • Posługiwanie się nazwami sportów zimowych: narty, sanki, łyżwy,
  • Poznanie zimowych dyscyplin sportowych: narciarstwo, łyżwiarstwo,
  • Doskonalenie umiejętności rozróżniania ubiorów typowych dla zimy i dla lata.

Projekt i realizacja: netkoncept.com
SkyCMS strony i portale internetowe
Polityka prywatności
Obowiązek informacyjny