Tęcza
Konik Słońce Chmura
Biuletyn Informacji Publicznej

Ogólne założenia opiekuńczo-wychowawcze w gr. II

OGÓLNE ZAŁOŻENIA MIESIĄC LUTY – MARZEC 2019
GRUPA II

 

1. Karnawału nadszedł czas…

  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy w grupie,
  • Rozumienie wyrazów związanych z czasem karnawału: karnawał, serpentyny, balony, girlandy oraz rozróżnianie strojów karnawałowych: księżniczka, rycerz, biedronka, motylek itp.
  • Umiejętność nazywania podstawowych kolorów przy okazji prezentacji balonów, a także prawidłowe szeregowania trzech balonów od największego do najmniejszego i odwrotnie,
  • Doskonalenie umiejętności wspólnych zabaw w kole oraz w parach.

2. Zima, zima… jest wesoło!

  • Poznanie właściwości lodu i śniegu na podstawie ćwiczeń sensorycznych – zimny, twardy, śliski, topniejący,
  • Posługiwanie się nazwami sportów zimowych: narty, sanki, łyżwy,
  • Poznanie zimowych dyscyplin sportowych: narciarstwo, łyżwiarstwo,
  • Doskonalenie umiejętności rozróżniania ubiorów typowych dla zimy i dla lata.

3. Zakładamy zielony kącik…

  • Poznanie etapów sadzenia cebulek roślin, wykonanie czynności koniecznych do jej posadzenia,
  • Rozumienie znaczenia wody i słońca dla wszystkich roślin,
  • Wprowadzenia podstawowych nazw przyrodniczych: krokus, prymulka, żonkil, przebiśnieg,
  • Rozpoznawanie i poprawne nazywanie kolorów: czerwony, biały, żółty, fioletowy, zielony,
  • Wzbogacenie dziecięcego słownika o wyrazy: szczypiorek i cebula, rozumienie znaczenie jedzenie warzyw uprawianych w ogródku dla zdrowia.

4. Przyszła do nas wiosna…

  • Wspólne tworzenie marzanny i jej radosne pożegnanie, aby do żłobka przyszła wiosna,
  • Prawidłowe pojmowanie wyrazów i wyrażeń związanych z obecną porą roku: ciepło, zimno, marcowa pogoda, słońce, deszcz, tęcza, gniazdo.
  • Rozumienie treści przekazywanych przez symbole i obrazki oraz prawidłowe ich łączenie z wyrażeniami,
  • Wprowadzenie nazwy pory roku wiosna, poprawne nazywanie wcześniej poznanych pór roku i prawidłowe wskazywanie obrazków ukazujących odpowiednia porę roku,
  • Zapoznanie się z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi symbolizującymi nadejście wiosny,
  • Wprowadzenie nazwy przyrodniczej: skowronek, bocian, żaba.

5. Wiosna – Pani Wiosna

  • Wprowadzanie do słownika dziecięcego nazw przyrodniczych: łodyga, liść, kwiat,
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu, nazywanie pierwszych oznak wiosny wokół nas: zielone listki na drzewa, kwitnące kwiatki, zielona trawa,
  • Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, rozpoznawanie i nazywanie dźwięków pochodzących z otoczenia: śpiew ptaków, rechot żab.

6. Nasze żłobkowe święta:

  • 9.02 – Międzynarodowy Dzień Pizzy,
  • 10.02 – Międzynarodowy Dzień Przytulania.
  • 14.02 – Walentynki.
  • 16.02 – Międzynarodowy Dzień Listonosza.
  • 17.02 – Dzień Kota.
  • 26.02 – Dzień Dinozaura.
  • 27.02 – Dzień Niedźwiedzia Polarnego.
  • 5.03 – Dzień Dentysty,
  • 8.03 – Dzień Kobiet,
  • 10.03 – Dzień Mężczyzny,
  • 18.03 – Międzynarodowy Dzień Słońca,
  • 19.03 – Dzień Wędkarza,
  • 21.03 – Pierwszy Dzień Wiosny, Światowy Dzień Lasu,
  • 31.03 – Światowy Dzień Budyniu.

 

 

 

Projekt i realizacja: netkoncept.com
SkyCMS strony i portale internetowe
Polityka prywatności
Obowiązek informacyjny