Tęcza
Konik Słońce Chmura
Biuletyn Informacji Publicznej

Ogólne założenia opiekuńczo-wychowawcze w gr. III "PSZCZÓŁKI"

OGÓLNE ZAŁOŻENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
WRZESIEŃ – PAŹDZIERNIK 2021
GRUPA "PSZCZÓŁKI"

 

  1. „Idę do żłobka”:
    • Wdrażanie do życia w grupie społecznej poprzez naukę i uczestniczenie w zajęciach z całą grupą;
    • Nauka i utrwalanie imion kolegów i koleżanek z grupy;
    • Kształtowanie nawyków higienicznych;
    • Poznanie zasad bezpiecznego korzystania z zabawek w sali oraz w ogrodzie,
    • Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy oraz poszanowanie zabawek, a także odkładanie ich na właściwe miejsce,
    • Zapoznanie z topografią żłobka i ogrodu – rozmieszczenie sal, usytuowanie swojego leżaczka, szafki oraz krzesełka w jadalni,
    • Wdrażanie do zabaw w kole wiązanym, słuchania piosenek i wierszy tematycznych, wspólnych zabaw ruchowych, muzycznych i plastycznych.
  2. „Lubimy się bawić!”:
    • Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, pamięci i wzrokowej oraz umiejętności skupienia uwagi,
    • Doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie chwytu pesetowego oraz motoryki małej i dużej,
    • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała, świadome ruchy ramion, rąk i nóg,
    • Ćwiczenia oddechowe usprawniające prawidłowy tor oddechu oraz mięśnie warg, języka i policzków.
  3. „Jesienne owoce i warzywa”:
    • Wzbogacanie dziecięcego słownictwa poprzez wspólne czytanie książeczek, wierszy i opowiadań tematycznych oraz śpiewanie piosenek,
    • Nauka oraz utrwalanie nazw owoców i warzyw związanych z obecną porą roku oraz prawidłowe posługiwanie się nimi,
    • Kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni poprzez elementy choreografii i tańca, a także elementów jogi,
    • Poznanie znaczenia jedzenia owoców i warzyw dla zdrowia,
    • Wielozmysłowe poznanie warzyw i owoców poprzez zajęcia polisensoryczne.
  4. „Skarby jesieni”:
    • Poznanie jesiennych skarbów: kasztany, żołędzie, jarzębina, a także ich wyglądu oraz kolorów,
    • Wprowadzenie nazwy nowej pory roku: jesień, określanie jej cech, występujących w niej zjawisk,
    • Tworzenie rytmicznego ciągu z wykorzystaniem instrumentów muzycznych,
    • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez ćwiczenia manualne, zabawy paluszkowe i zajęcia plastyczne z wykorzystaniem materiałów naturalnych,
    • Kształcenie uważnego słuchania i reagowania na sygnał.

 

 

 

Projekt i realizacja: netkoncept.com
SkyCMS strony i portale internetowe
Polityka prywatności
Obowiązek informacyjny